Halihó!

Így, késő este, biztosan sok értelmes dologról leszek képes írni. De hiába, mivel most itt vagyok, és muszáj írnom valamit. Szeretek gépelni. Főleg azzal a tudattal, hogy most nem kell házit írnom, miután befejezem. Na, igen, mostanában sokszor le vagyok maradva a dolgaimmal, és van, hogy így fél tizenegy tájban állok neki valami házinak. Kikészít az év végi hajtás, és ráadásul nem is minden jött össze úgy, ahogy akartam.

Tegnap írtam egy fizika és egy irodalom TZ-t [témazáró, ha valaki nem ismerné], amiből az első egész jól sikerült, a második viszont egy gigantikus karó lesz. Oké, lehet, hogy jóindulatú lesz az ofőm, és kettest ad rá. Majd meglátjuk. Pedig egyébként jó vagyok irodalomból, de olyan szinten rosszul voltam, hogy nem igazán jött össze a dolog. Meg tegnap még egy föci egyest is kaptam. Ma meg írtam egy (szerintem) kettes vagy hármas ének TZ-t.

Szóval iróniától eltelve kijelenthetem, hogy igazán remek hetem volt. Ráadásul rátett egy lapáttal, hogy egész héten nagyon rosszul éreztem magam. Azt hiszem, valamilyen betegség lappang bennem. És időnként fogja magát, és tombol egy sort. Hát, igen, ez van. Pl. irodalom dogánál is ez volt a legnagyobb gond. Pedig nagyjából tudtam az anyagot, ha oké lettem volna, szerintem összefirkáltam volna egy négyesnyit, de így...

Na, kipanaszkodtam magam :) Valahol muszáj volt, és a blogom még mindig jó feszültséglevezetésre ^^" Akár át is térhetnék valami más témára.

Csak az a baj, hogy nem igazán tudom, mit is tudnék írni...

De már meg is van! Mesélgetek a jövőképeimről ^^

Sokat szoktam gondolkozni rajta, milyen is lesz a jövőm. Hogy mi hogy fog működni az életemben, ha minden a terveim szerint alakul. Hogy mik is ezek? Nos, érettségiig nagyjából a következő a lista:

- letenni egy angol középfokút, esetleg egy németnek is nekiugrani

- letenni infóból az előrehozottat tizenegyedikben

- ha az info nem számít mégsem természettantárgyból, keményen nekiugrani a biosznak és a fizikának, mert akkor azok közül akarok az egyikből

- megpróbálni befejezni legalább egy, Harry Potter világtól elszakadt regényt, azt elküldeni kiadónak (óriási dicsőség lenne, ha ki is adnák egy könyvemet még érettségi előtt...)

- befejezni a tekergős sorozatomat (erről olvass lentebb)

Nagyjából ennyi a terv a következő évekre. Ha letettem az érettségit, irány

a., Zamárdi

b., Budapest

Ha a.,:

Zamárdin belül a Hajózási OKJ képzésre menetelnék. A lényege nagyjából ez:

 

"Fedélzetmester, matróz, gépész első feladata megtanulni a kötéseket. Aztán jöhet a többi:


  • Csónak- és kishajóvezetés, vízbőlmentés, elsősegélynyújtás, amit az iskola két vitorlás hajóján sajátíthatsz el –persze csak tavasszal és ősszel
  • Kötél- és fedélzeti munkákat, hajóműveletek tanulhatsz
  • Hajótest-szerkezetek karbantartását a siófoki kikötőben ismerheted meg a gyakorlati oktatáson
  • Személyszállítás és vendéglátás ismereteket az elméleti órákon tanulhatod
  • Részt veszel a kikötőhöz tartozó partterület és létesítmények üzemeltetésének szervezésében és irányításában a nyári szakmai gyakorlat keretei között


Amit a Balatonon megtanultál, hasznosíthatod majd tengeren is. Erről sokat tudnak mesélni a világ óceánjait is megjárt tanáraink."


Ha sikerül megvalósítani ezeket a terveket, még úgy két évig itthon maradok, hajózgatok a Balatonon, aztán irány a tenger, és onnéttól nincs megállj. Ha minden így sikerül, ötven éves koromig csinálom ezt, aztán visszavonulok egy eldugott kunyhóba egy erdő szélén :P Vagy legalábbis valami hasonló helyre. A lényeg, hogy a lehető legkevesebbet kelljen emberek között töltenem, hacsak azok nem a barátaim vagy a rokonaim. Öregkoromat pedig a tapasztalatok felhasználásával regényírásra fordítanám. A legszebb halál lenne elaludni egy kézirat mellett, öregen, és többé nem ébredni fel. Nem is tudok olyat elképzelni, ami ennél békésebb és tetszetősebb befejezése lenne a földi létnek.

Ha b.,:

Ha a hajózás nem jön össze, irány Pest, OKJ-s informatikusképző. Mivel az alapoktól kezd, nem lenne gondom, és mivel érdekel az informatika, szívesen is foglalkoznék ezzel. Szóval hülyére keresném magam (^^" amúgy nem tudom, mennyit keres egy informatikus, de azért a jókat keresik szerintem, egy ilyen világban, ahol ekkora szerepe van a technikának...), és nekiindulnék az utazásnak. Körbejárnám a világot, legalábbis akkora részét, amekkorát csak lehet, aztán irány haza. Ha egy mód van rá, ide, Győrbe. Imádom ezt a várost, és akkor is ez marad a szívem közepe, ha gyönyörű, egzotikus tájakat járhatok be. A vége pedig ugyan az: letelepszek, elbújva az emberek elől, csak a fontos személyekkel tartva a kapcsolatot, és írok. Leírok mindent, amit valaha tapasztaltam, és egy nap elalszok egy kézirat mellett, és nem kelek fel többet.

 

Hát, igen, elég részletes terveim vannak ^^" De persze még nem száz százalékig biztosak. Ha módom lesz rá, ha nem találok semmi jobbat, akkor hajós leszek. Sosem gondoltam korábban erre, de amikor anyával keresgéltünk az OKJ-sek között, és rátaláltunk, azonnal magával ragadott a gondolat. Imádom a vizet, a természetet és a változatosságot. Tengeri hajósként pedig szerintem lenne részem benne.

A rövidtávú terveim? Nos, rövidtávon, tehát a nyárra azt tervezem, hogy elhívom magamhoz Gaeát, meg megpróbálok valahogy találkozni Lillel is, lehetőleg úgy, hogy az elsőként említett is ott van, tehát hármasban eltölteni valamennyi időt, aztán lesz egy kerti partim, amire osztálytársakat hívok el, lesz egy tábor (de az most kérdés, hogy mi lesz vele), és, talán, ha sikerül megbeszélni, kimegyek Németországba egy hónapra kb. Délutánonként bébiszitterkedni, még szép :P Igaz, nem bébi egyik sem, szerintem már a kisfiú is legalább másodikas, bár nem tudom. Remek, hogy ennyire ismerem a rokonaimat, nem?

Na, nagyjából ennyi rólam meg a tervezett jövőmről. Meglátjuk, a sors miként lesz kegyes vagy kegyetlen velem, és mennyire szabdalja meg a reményeimet. Azért én reménykedem ^^

Ennyit mára :)

Jó éjt!

Vera :)

Szerző: Vera :)  2011.05.20. 22:50 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://acsveronika.blog.hu/api/trackback/id/tr782920303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása